Μελέτη Περιβάλλοντος
Στη Μελέτη Περιβάλλοντος τα παιδιά των τάξεων Α’ και Β’ ασχολούνται με την έννοια του χρόνου (κατασκευή ημερολογίου, εκμάθηση μηνών, εποχών, ημερών, ώρας), επεξεργάζονται τις ενότητες «σχολείο», «οικογένεια», «γειτονιά», «πόλη», το φυτικό και το ζωϊκό περιβάλλον. Επίσης, στην ενότητα «χρήμα», τα παιδιά εξασκούνται στη χρήση του ευρώ (χαρτονομίσματα, κέρματα), μαθαίνουν για την αγορά, τη συναλλαγή και τα επαγγέλματα (ασχολίες των κατοίκων των πόλεων και των χωριών).
Στις τάξεις Γ' και Δ' Δημοτικού τα παιδιά ασχολούνται με την επεξεργασία των θεμάτων που προβλέπονται από το αναλυτικό πρόγραμμα για την τάξη τους, όπως:
Η κοινωνία, οι ανθρώπινες σχέσεις, "ζούμε μαζί και συνεργαζόμαστε": στο πλαίσιο αυτής της ενότητας οι μαθητές γνωρίζουν την πόλη μας, τα σπουδαιότερα κτήρια, τις δημόσιες υπηρεσίες, συζητούν για τις σχέσεις των ανθρώπων, γνωρίζουν την ευρύτερη περιοχή (Αττική). Γίνεται η πρώτη γνωριμία τους με την Ελλάδα και τα γεωγραφικά στοιχεία της, αλλά και τον πολιτισμό των Ελλήνων και των άλλων λαών, τις παραδόσεις μας.
Το άτομο και ο άνθρωπος: τα παιδιά μαθαίνουν να προσέχουν τον εαυτό τους, για τη σωστή διατροφή, τους κανόνες υγιεινής.
Το φυσικό περιβάλλον: τα οικοσυστήματα (το νερό, η ρύπανση και τα απορρίμματα, τα δάση και οι θάλασσες, τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν).
Οικονομία και επαγγέλματα: τα προϊόντα του τόπου μας, η αγορά, οι συναλλαγές, το εμπόριο.
Αθλητισμός - Πολιτισμός: η άσκηση ως προϋπόθεση της καλής υγείας.
Επικοινωνία - Ενημέρωση: εφημερίδες, βιβλία, περιοδικά, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο.
Οι μαθητές γίνονται ερευνητές όλων των παραπάνω θεμάτων, τα οποία επεξεργάζονται ομαδικά και διαθεματικά, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους.