Εποπτικά μέσα
Το νέο Eργαστήριο Φυσικών Επιστημών
Η Ιόνιος Σχολή, από το 2011, ως μέρος της διαπίστευσής της από τον ΙΒΟ ως ΙΒ World School, κατασκεύασε και εξόπλισε ένα νέο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών. Το νέο Εργαστήριο είναι εφάμιλλο ενός σχολείου διεθνούς κύρους και είναι στη διάθεση όλων των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού της Ιονίου Σχολής.
Οι εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν ένα άρτια διαμορφωμένο χώρο με όλες τις προϋποθέσεις για την άνετη και ασφαλή εργασία σε όλο το φάσμα των Φυσικών Επιστημών (Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Περιβαλλοντικές Επιστήμες). Ένας απαγωγός, ειδικοί πυρίμαχοι και ανθεκτικοί εργαστηριακοί πάγκοι, παροχές νερού και υγραερίου, εξασφαλίζουν τόσο τη δημιουργική όσο και ασφαλή εκπαίδευση των μαθητών. Ο επιστημονικός εξοπλισμός του Εργαστηρίου καλύπτει όλες τις πτυχές των μαθημάτων σε προ-πανεπιστημιακό επίπεδο, από τη Μικροσκοπία και τη Γενετική μέχρι τον Ηλεκτρισμό, τη Μηχανική καθώς και τη Χημική Ανάλυση.
Καθηγητές και μαθητές έχουν πρόσβαση στην οργανολογία που ξεφεύγει από τη συμβατική εργαστηριακή πρακτική. Ηλεκτρονικοί αισθητήρες και καταγραφείς δεδομένων πλήρως συμβατοί με πλατφόρμες πληροφορικής (PC, Mac, ακόμα και smartphones), επιτρέπουν τη μελέτη φυσικών και χημικών αλλαγών στο περιβάλλον, ακόμη και σε εξωσχολικές δραστηριότητες.
Στην υποδομή του Εργαστηρίου περιλαμβάνεται, επίσης, ένας διαδραστικός προβολέας τελευταίας τεχνολογίας, που επιτρέπει τη διεξαγωγή πειραμάτων με ψηφιακά μέσα, όπως για παράδειγμα η προσομοίωση της διάσπασης ραδιενεργών στοιχείων ή η παρακολούθηση της αντιγραφής του DNA ενός κυττάρου.
Hλεκτρονικοί Yπολογιστές
Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές αποτελούν κυρίαρχο στοιχείο της μεθοδολογίας του μαθήματος της Πληροφορικής, ταυτόχρονα όμως μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εποπτικό μέσο και σε άλλα μαθήματα, ακόμη και σε αυτά που ανήκουν στις λεγόμενες «θεωρητικές» επιστήμες.
Μέσω παρουσιάσεων με τη βοήθεια του Power Point το μάθημα αποκτά άλλη διάσταση, πιο ενδιαφέρουσα, και κινητοποιείται το ενδιαφέρον των μαθητών, ενώ χάρη στο Internet, το οποίο αποτελεί αστείρευτη πηγή πληροφοριών, δε λείπουν οι συσχετισμοί και οι κάθε είδους πρόσφορες προεκτάσεις.
Προβολές μέσω projectors
Οι projectors μπορεί να είναι συνδεδεμένοι για ορισμένους με την ψυχαγωγία, κάλλιστα όμως αποτελούν πολύτιμο βοήθημα στα χέρια των διδασκόντων που αναζητούν ένα τρόπο να ζωντανέψουν το μάθημα. Το σχολείο μας διαθέτει δύο projectors, ο ένας από τους οποίους είναι εγκατεστημένος στην αίθουσα Πληροφορικής, και βρίσκονται στη διάθεση του διδακτικού προσωπικού για την οργάνωση παρουσιάσεων και προβολών.
Διαδραστικοί πίνακες
Πρόκειται για το πιο σύγχρονο εκπαιδευτικό μέσο, που ανοίγει νέους δρόμους στη διδακτική διαδικασία. Η Ιόνιος Σχολή, παρακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις και επιδιώκοντας τη δημιουργική μάθηση, έχει εντάξει τους διαδραστικούς πίνακες στη μαθησιακή διαδικασία. Χωρίς η χρήση τους να αποτελεί αυτοσκοπό, αξιοποιούνται και διευκολύνουν τόσο τον καθηγητή, όσο και το μαθητή.
Τον καθηγητή, γιατί του επιτρέπουν να εξοικονομεί χρόνο στην οργάνωση και την παρουσίαση του μαθήματος, καθώς μέσω του λογισμικού του διαδραστικού πίνακα το μάθημα μπορεί να αποθηκευτεί στον υπολογιστή του, τον βοηθούν να αποτυπώσει μία «εικόνα» της σκέψης του, να εντοπίσει τις λέξεις ή φράσεις που δίνουν τις πληροφορίες για την επίλυση μίας άσκησης, να δείξει πώς θα χρησιμοποιηθεί αυτή η πληροφορία στη λύση της άσκησης, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να χρησιμοποιεί κείμενα, εικόνες και βίντεο από το διαδίκτυο.
Το μαθητή, γιατί διευρύνουν τη σκέψη του, προσφέροντας υλικό και προκαλώντας τα σχόλια του για πράγματα που σε ένα πίνακα με ένα μαρκαδόρο δεν θα μπορούσε κανείς ούτε να τα περιγράψει. Είναι πολύ σημαντικό ότι μπορεί και ο ίδιος να επέμβει στα μαθήματα αυτά τόσο ως προς το περιεχόμενό τους, γράφοντας δικές του παρατηρήσεις και σχόλια, όσο και ως προς την ταξινόμησή τους.
Τέλος, αξιοποιείται η δύναμη της εικόνας, με απώτερο σκοπό όχι το καλύτερο αποτέλεσμα για το μάθημα, αλλά για τον ίδιο το μαθητή.